نکات قبل از انجام لیزر موهای زائد

اگر تصمیم گرفته اید که از خدمات لیزر موهای زائد استفاده کنید، اما نمی دانید قبل از مراجعه به كلينيك، چه کارهایی را باید انجام دهید و چگونه خود را برای لیزر آماده کنید، حتماً این مقاله را کامل مطالعه کنید.

ما در اين مقاله چند مورد از نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد را بررسی کرده ایم. توصیه می کنیم این موارد را به دقت مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را از انجام ليزر مو کسب کرده و دچار عوارض احتمالی نگردید. لیزر موهای زائد معمولاً بدون درد و بی خطر است، اما برخی از فعالیت های قبل از انجام ليزر، احتمال عوارض جانبی را افزایش می دهد. بسیار مهم است که در مورد خطرات احتمالی با پزشک خود مشورت کرده و نحوه پیشگیری از آن را بدانید.

 

١. با پزشک خود مشورت كنيد:

همیشه باید نظر پزشک متخصص پوست در اولویت باشد، چرا که پوست و موی افراد با یکدیگر متفاوت است و تأثیر لیزر برای انواع پوست و مو به یک حالت نیست. بنابراین تنها پزشک متخصص پوست تشخیص می‌ دهد که استفاده از لیزر برای شما مناسب است یا خیر. هنگام مراجعه به کلینیک تخصصى ساقى، به طور کامل سوابق پزشکی خود را در پرونده درج کنید؛ مخصوصاً اگر به هر نوع بیماری يا حساسیت‌ پوستی مبتلا هستید و همچنین روش‌هایی که تا کنون برای حذف موهای زائد استفاده کرده‌اید را بیان کنید. این اطلاعات قبل از انجام لیزر موهای زائد اهمیت بسیاری دارد. در مورد مزایا و خطرات احتمالی انجام لیزر مو از پزشک خود سؤال بپرسید. هم چنین انتظارات خود از لیزر مو را برای او بیان کنید تا شما را راهنمایی کند.

برخی افراد انتظار معجزه پس از انجام یک جلسه ليزر موهاى زائد دارند، در حالیکه بطور واقع بینانه و منطقی باید گفت که ليزر مو نیاز به پروسه درمانی زمان بری داشته و باید جلسات تکمیل شود.

٢. اپیلاسیون و وکس کردن موها قبل از انجام  لیزر موهای زائد ممنوع !!!

یکی از نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد این است که از ٦ هفته قبل از شروع جلسات لیزر مو نباید از اپیلاسیون و وکس برای رفع موهای زائد استفاده کنید، زیرا روی نحوه عملکرد لیزر تأثیرگذار است. در واقع لیزر مو، وظیفه‌ تخریب فولیکول‌های مو را بر عهده دارد بنابراین وجود این فولیکول‌ها در زمان لیزر موهای زائد مهم است تا نتیجه مورد انتظار به دست آید. اپیلاسیون و وکس باعث از بین رفتن فولیکول‌ها می‌شود و در این بازه زمانی ٦ هفته تنها باید از شیو کردن با تیغ و ژیلت يا كرم هاى موبَر برای از بین بردن موهاى زائد استفاده کنید.

٣. پیش از انجام لیزر مو از برنزه شدن خودداری کنید:

هنگامی که متوجه شدید کاندید مناسبی برای انجام لیزر مو هستید، مهم است که از ٦ هفته قبل از شروع جلسات لیزر مو، از آفتاب گرفتن و برنزه شدن خودداری کنید؛ زیرا لیزر مو با پوست برنزه و رنگ گرفته می‌تواند منجر به سوختگی و تاول شود.

4.  بیست و چهار ساعت قبل از انجام ليزر موهاى زائد از مصرف کافئین خودداری کنید:

لازم است که قبل و در حین انجام لیزر مو آرامش داشته باشید، اما کافئین می‌تواند شما را دچار اضطراب و تنش کند. اجتناب از مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه یکی از اقدامات مهم پیش از انجام لیزر است.
٥. شيو كردن موها ١ روز قبل از انجام ليزر موهاى زائد:

اگرچه شیو کردن موها درست قبل از انجام ليزر، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این یک مرحله مهم در روند موفقیت آمیز بودن لیزر مو با دستگاه الكس امريكايى سايناشور است؛ لیزر، موها را در مرحله رشد فعال هدف قرار می‌دهد و شيو كردن مو را ترغیب به ورود به این مرحله می‌کند.
از استفاده از کرم های موضعی، مرطوب کننده ها و عطر قبل از انجام ليزر موهاى زائد خودداری کنید. ٤-٦ هفته قبل از انجام لیزر مو، بند نیندازید.

٦. لیزر موهای زائد پس از جلسه اول پوست بدن شما را همچون ابریشم لطیف نمی‌ کند.

خیلی از شماها ممكن است تصور کنید که با یک جلسه لیزر مو کار شما تمام شده اما سخت در اشتباهید! برای رسیدن به نتیجه مطلوب شما حداقل به ٨ جلسه لیزر مو با فواصل منظم نیاز دارید.

٧. آیا لیزر مو درد دارد؟

یکی از مزایای لیزر موهای زائد با لیزر الكساندرايت امريكايى اليت + ساخت كمپانى سايناشور این است که عملاً بدون درد است. هر شات لیزر مو کمتر از ١ ثانیه طول می‌کشد و ممكن است فقط احساس سوزش خفیفی ایجاد کند. دستگاه‌های خنک کننده پیشرفته كلينيك دكتر ساقي پوست شما را قبل، حین و بعد از درمان خنک می‌کنند تا هیچ گونه ناراحتی برای شما ایجاد نشود. در حالی که لیزر موهای زائد درد ندارند، ولی ممکن است کمی احساس سوزش و ناراحتی در شما ایجاد کند. این احساس طبیعی است و می‌توان قبل از شروع ليزر، با كرم هاى بی‌حسی موضعی از درد  جلوگیری کرد.

٨. اگر می‌ خواهید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید باید ثابت قدم باشید:

فولیکول‌ های موی شما در چرخه رشد هستند و بهترین فاصله زمانی بین جلسات ليزر بین ٤ تا ٦ هفته است که در این فاصله امکان رشد موهای جدید فراهم می‌‍شود و موهای مرده می‌‍افتند و از بین ‌می‌روند.

٩. در صورت بارداری و یا اقدام برای بارداری استفاده از لیزر مو ممنوع است. انجام لیزر مو در دوران شیردهی، به دلیل اختلالات هورمونی به وجود آمده، با تأیید پزشک متخصص امکان‌پذیر است.

١٠. در طول جلسات درمان، مصرف داروهای پوستی و خاص باید تحت نظر پزشك متخصص باشد.

١١. در صورت استفاده از کرم، لوسیون، مام، بادی اسپلش، اسپری و هرگونه مواد آرایشی در نواحی مورد نظر، حتماً قبل از لیزر با آب و شامپو تمیز و خشک شود.

١٢ . در صورت تزریق ژل و بوتاکس، حتماً به پزشك اطلاع داده شود.

١٣. در صورت مصرف داروهای زیر حتماً به پزشك متخصص كلينيك اطلاع داده شود:

ماینوکسیدیل، فني توئين، سیکلوسپورین، کورتون،Retin A ، ایزوترتینوئین (راکوتان). در موارد خاص با پزشک خود مشورت كنيد.

١٤. در صورت داشتن سوابق بیماری‏هایی از قبیل عصبی و روحی، اختلالات هورمونی، بیماری ویتیلیگو، MS، کیست تخمدان، نازایی، حساسیت پوستی و دارویی، بیماری‏های تیروئید، پریود نامنظم، سابقه تبخال و دیابت حتماً به پزشك متخصص پوست اطلاع دهيد.

١٥. در مراقبت قبل از لیزر مو توصیه می شود تا در صورت وجود بیماری‏های فعال پوستی مثل اگزما، کهیر، زگیل، هرپس (تبخال) و جوش فعال در ناحیه مورد نظر، لیزر انجام نشود.